Handelsbetingelser hos Pitó v/Pia Kjærbo Ibsen.
Generelle oplysninger
Pitó v/Pia Kjærbo Ibsen
Centervej 10A
8963 Auning
CVR nr.: 32696589
Telefon: 86481020
Email: Kundeservice@pito.dk
Pitó Auning og Pitó webshop drives samlet og fra samme adresse. Derfor vil du som udgangspunkt kunne finde de samme varer både i butikken og online.
Bemærk dog, at enkelte varer ikke sendes fra webshoppen og derfor kun kan afhentes fysisk i butikken.
Du kan læse mere om dette under afsnittet "Afhentning i butik."
Bemærk: Udvalget af varer og ydelser kan variere mellem vores fysiske butikker og Pito.dk. Det betyder, at nogle produkter kun er tilgængelige online, mens andre kun findes i butikken. Dette skyldes blandt andet, at de fysiske butikker kan have lokale kampagner og aktiviteter, som ikke afspejles online – og omvendt.
Du kan naturligvis stadig returnere varer i henhold til vores bytteservice, uanset hvor varen er købt.
Priserne i de fysiske butikker kan desuden afvige fra priserne på Pito.dk.
Er du i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte os på kundeservice@pito.dk eller spørge vores personale i butikken.
Bestilling og Betaling
Vores webshop, Pito.dk, har åbent 24 timer i døgnet, og du kan handle, når det passer dig. I sjældne tilfælde kan siden være midlertidigt utilgængelig på grund af teknisk vedligeholdelse – disse perioder forsøger vi altid at placere om natten for at minimere gener.Som kunde er du ansvarlig for, at de oplysninger du indtaster i forbindelse med et køb, er korrekte.
Sådan handler du på Pito.dk
Tilføj de ønskede varer til indkøbskurven.Gennemgå din kurv og kontroller indholdet.
Indtast dine oplysninger: navn, adresse, kontaktinformation og ønsket leveringsmetode.
Accepter handelsbetingelserne.
Indtast dine betalingsoplysninger og fuldfør købet.
Når din bestilling er gennemført, modtager du automatisk en ordrebekræftelse på e-mail. Aftalen mellem dig og Pito er bindende, når denne bekræftelse er sendt. Tjek altid din spam- eller uønsket post-mappe, hvis du ikke ser bekræftelsen i din indbakke – desværre filtrerer nogle mailudbydere denne type beskeder fra.
Ved køb reserveres beløbet på dit betalingskort, men det hæves først, når ordren afsendes fra vores lager. Ved delleveringer trækkes hele beløbet først, når den sidste del af ordren er sendt.
Bemærk: Det er ikke muligt at trække et højere beløb end det, du har godkendt ved købet. Beløbet kan dog reduceres, f.eks. ved en delvis annullering.
Priser og valuta
Alle priser på Pito.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms og eventuelle afgifter.Vores priser afspejler det aktuelle øjeblik – vi yder derfor ikke kompensation, hvis en vare efterfølgende nedsættes i pris.
Priserne på Pito.dk kan afvige fra dem i vores fysiske Pitó-butik og omvendt.
Betaling
På Pito.dk kan du betale med følgende betalingsmidler:Dankort
Visa/Dankort
Mastercard
Visa Electron
MobilePay
Vi leverer kun inden for Danmarks grænser, og alle købsaftaler indgås på dansk.
Vi tager forbehold for prisfejl, udsolgte eller udgåede varer.
Priser
Hos Pitó v/Pia Kjærbo Ibsen er alle priser dagsaktuelle og gælder kun på den pågældende dag. Priserne opdateres løbende og kan ændres både fra dag til dag og i løbet af samme dag.Vi tager forbehold for trykfejl og fejl i prisangivelser. Ligeledes forbeholder vi os retten til at ændre priser uden forudgående varsel.
Der tages også forbehold for udsolgte eller udgåede varer.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du med rimelighed burde have opdaget det, er vi ikke forpligtet til at levere varen til den fejlagtige pris.
Levering
Pitó v/Pia Kjærbo Ibsen tilstræber at afsende ordre indgået inden klokken 12.00 samme dag. Ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.Når du aflægger din ordre hos Pitó.dk har du mulighed for at vælge mellem vores 2 leverings former eller afhent selv i butikken.
Vi tilbyder følgende leverings former.
GLS Privat levering og Pakkeboks Priser fra 52,50 DKK.
DAO Privat Levering og Pakkeboks Priser fra xx,xx DKK.
Afhent i Butikken,
Ved valg af afhent i butikken, kan du afhente ordre i hele butikkens åbningstid.
Mandag:10:00 - 17:30
Tirsdag: 10:00 - 17:30
Onsdag:10:00 - 17:30
Torsdag:10:00 - 17:30
Fredag: 10:00 - 18:00
Lørdag: 9:30 - 14:00
Vi leverer til hele Danmark, dog kun til brofaste øer.
Vi leverer ikke til udlandet, Færøerne eller Grønland.
Varerne sendes til den leveringsadresse, du angiver ved bestilling.
Bemærk: Hvis du vælger levering til pakkeshop, og der ikke er plads på det ønskede udleveringssted, vil pakken automatisk blive sendt til den nærmeste tilgængelige pakkeshop. Du vil modtage besked herom. Ved problemer bedes du kontakte kundeservice.
For visse varer gælder der særlige leveringsbetingelser. Disse vil fremgå tydeligt på produktsiden, inden du gennemfører købet.
Bemærk også: Enkelte varer i vores webshop sendes ikke med fragt – de skal afhentes i vores fysiske butik. Dette vil fremgå tydeligt på den enkelte vares produktside.
Hvis du lægger en ordre, hvor blot én af varerne er markeret som afhentningsvare, vil webshoppen automatisk begrænse leveringsvalget til "Afhent i butik" for hele ordren.
Se mere om Leveringsbetingelser og -Former under Fragt & Levering.
Reklamationsret
Når du handler hos Pitó v/Pia Kjærbo Ibsen, har du altid 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, uanset om du har købt i vores fysiske butik eller på Pito.dk.Vores reklamationsret dækker fejl i materiale og/eller fabrikationen. Afhængig af den konkrete situation kan du få varen repareret, ombyttet, få pengene retur eller et afslag i prisen.
Reklamationen gælder dog ikke for fejl eller skader forårsaget af forkert håndtering af produktet eller ydelserne.
Reklamationen skal være berettiget, og manglen må ikke være opstået som følge af almindelig slitage, forkert brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.
Reklamationen skal indsendes indenfor rimelig tid efter modtagelsen af varen, og vi opfordrer derfor dig til at undersøge varen så hurtigt som muligt efter levering.
For varer med begrænset holdbarhed, som fx foder, fodertilskud og lignende, er reklamationsretten dog begrænset til den sædvanlige holdbarhedsperiode for den pågældende vare. Reklamationer på sådanne varer vil blive vurderet ud fra deres behandling og udseende, og håndteres ikke efter købelovens bestemmelser.
Er reklamationen berettiget, vil Pitó v/Pia Kjærbo Ibsen dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Varen skal altid returneres i forsvarlig emballage eller afleveres i vores fysiske butik. Husk at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi foretrækker, at du reklamerer ved personligt fremmøde i butikken, og husk altid at medbringe kvittering for varen.
Reklamationsret ved køb af levende dyr
Kæledyr er omfattet af købeloven, og derfor har du to års reklamationsret, når du køber dyr hos os, uanset om det drejer sig om mindre pattedyr som kaniner, gnavere og hamstere, eller om du køber fisk.En reklamation gælder, hvis der kan bevises, at der var fejl eller mangler ved kæledyret på købstidspunktet. Fejl eller mangler kan f.eks. betyde, at dyret har haft en medfødt lidelse eller sygdom, der var til stede ved købet.
Bevisbyrde: Når du reklamerer, er det vigtigt at være opmærksom på bevisbyrden, dvs. at du skal kunne dokumentere, om fejlen eller manglen var til stede på købstidspunktet. For levende dyr er det Pitó v/Pia Kjærbo Ibsen, der har bevisbyrden i de første 6 måneder fra købsdatoen. Herefter er det dig som kunde, der skal kunne bevise, at fejlen eller manglen var til stede ved købet. Dette kan f.eks. gøres ved en erklæring fra din dyrlæge.
Opdagelse af fejl eller sygdom: Hvis du opdager, at der er noget galt med dit kæledyr, eller hvis dyret får konstateret en medfødt lidelse eller sygdom, skal du kontakte Pitó v/Pia Kjærbo Ibsen hurtigst muligt. Husk at medbringe dokumentation for dit køb.
Vi skelner mellem akutte og ikke-akutte tilfælde (livstruende og ikke-livstruende). I akutte tilfælde bør du straks opsøge dyrlæge og derefter kontakte os. I ikke-akutte tilfælde bør du kontakte os først, da der kan være behandlinger og omstændigheder, der ikke er dækket af reklamationsretten, og som du selv vil være ansvarlig for at betale.
Kompensation: Vi er kun forpligtet til at dække udgifter relateret til den medfødte lidelse eller sygdom. Eventuelle andre behandlinger, som ikke er relateret til den medfødte lidelse eller sygdom, vil ikke blive dækket af reklamationen, selvom de optræder på samme dyrlægeregning.
Afhængigt af reklamationens årsag kan der være forskellige muligheder for kompensation. I nogle tilfælde kan du få dækket eventuelle dyrlægeregninger, få et rimeligt afslag i prisen eller få fuld refundering af kæledyrets pris.
Levealder og sygdom: Når du køber et kæledyr, skal du være opmærksom på dyrets forventede levealder. For eksempel har hamster en gennemsnitsalder på omkring to år, og sygdomme, der opstår efter et år til halvandet, betragtes ikke som medfødt lidelse eller sygdom.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Pitó v/Pia Kjærbo Ibsen
Centervej 10A
8963, Auning.
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Cookies
På www.pito.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer - hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik.
Vi bruger en logstatistik på www.pito.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere www.pito.dk
Hjemmesiden www.Pitó.dk drives af Pitó v/Pia Kjærbo Ibsen
Centervej 10A, 8963 Auning.
CVR nr.: 32696589
Telefon: 3269 6589
Telefon tid:
Alle hverdage: kl. 10 - 17
Lørdag: kl. 10 - 13:00.
Søndag og helligedage er telefonen lukket.
Fortrydelsesret
Som kunde hos Pitó v/Pia Kjærbo Ibsen har du altid 14 dages fuld returret på varer, når du handler på pito.dk.For at benytte din fortrydelsesret, skal du sende en mail til kundeservice@pito.dk. I din mail skal du tydeligt angive, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du modtager din vare. Hvis du har bestilt flere varer i samme køb, men de bliver leveret på